یک دختر ایرانی نفر دوم مسابقات دختر شایسته جهان شد

تاج ملکه زیبائی مسابقات دختر شایسته جهان (Miss World) در سال 2003 نصیب نماینده ایرلند شد. این مسابقات که برای اولین بار است که در چین برگزار می شود میلیون ها بیننده در سراسر جهان داشت.

روزانا دیویسون دختر 19 ساله ایرلندی موفق شد در میان 106 شرکت کننده پس از دختران شایسته کشورهای کانادا و چین به مقام اول دست یابد.

روزانا دیویسون دختر "کریس دو برگ" خواننده سرشناس بریتانیائی است. این خواننده در این باره گفت:" شدیدا هیجان زده ام، و واقعا به او افتخار می کنم."

مقام نفر دوم این رقابت به نازنین افشین جم، دختر ایرانی تباری که از سوی کانادا در رقابت های امسال شرکت کرد، رسید، و دختر شایسته چین نفر سوم شد.

برگزاری مسابقات زیبائی و انتخاب دختر شایسته مدت 54 سال در چین ممنوع بود. مراسم انتخاب دختر شایسته جهان امسال در جزیره ای به نام هاینان که به هاوائی چین مشهور است برگزار شد.

جکی چان بازیگر فیلم های رزمی هالیوود و اگبانی دارگو دختر شایسته جهان در سال 2001 از کشور نیجریه از اعضای هیات انتخاب دختر شایسته جهان بودند

نازنین افشین جم 24 ساله که در ایران بدنیا آمده، از یک سالگی در اروپا و کانادا زندگی کرده است.

او که در رشته روزنامه نگاری درس می خواند می خواهد پا جای پای کریستین امان پور گزارشگر ایرانی تبار سی ان ان بگذارد و خبرنگار موفقی شود.

خانم جم با وجود سالها دور بودن از ایران زبان فارسی را فراموش نکرده است.

هفته پیش نیز اعلام شد که یک دختر خانم افغان مقیم آمریکا در یک مسابقه انتخاب ملکه زیبایی شرکت کرده است.

در 25 سال گذشته امکان شرکت دختران ایرانی یا افغان به طور مستقیم در این نوع مسابقات وجود نداشته است. اما امسال دو دختر مهاجر از دو کشور به مسابقه های جداگانه ملکه زیبایی راه یافته اند.
غریبه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد